20 Kasım 2016 Pazar

1 Tüyap'tan Kalanlar // 35. Uluslararası İstanbul Kitap Fuarı



35. si düzenlenen İstanbul Kitap Fuarı'nı yine gezdim tozdum, dedikodunun dibine vurup tanıdıklarımla görüştüm, yüz yüze tanışamadığım takipçilerimle ve sohbetin dibine vurduğumuz ama tanışma fırsatımızın olmadığı bloggerlarla tanıştım. Tanıdıklarımı yeniden görüp iki güldük eğlendik. Sevdiğim yazarlarla sohbet edip, eğlenip imza günlerine özel yapılan hediyelerden aldım.

Bence yine dolu dolu vakit geçirdik ve yine bolca kitap aldım :) itiraf ediyorum yine küçük çaplı bir servet yatırmış olabilirim :)

Fuar ortamı bambaşka bir ortam. Bence her kitap sever böyle kitap fuarlarına bir adım atıp o atmosferi görmeli, kendinden geçmiş kitap kurtlarının arasına katılmalı.

Belli mi olur belki sizlerin de kitap sevmenize neden olur... belki bir fuarda... bir stantta hemen arkanızda veya önünüzde duran biriyle iyi bir dostluk bile kurarsınız kitaplar aracılığıyla.

Bence size en yakın yerde en yakın tarihte bulunan kitap fuarına bir gidin :)

Neyse şimdi gelelim benim fuar macerama :D Ama öncesinde Mine'min hediyesini sizinle paylaşmak istiyorum.

Uzun zamandır facebook üzerinden konuştuğumuz ve tanıştığımız Mine ile sonunda fuarda denk geldik. Son dakikaya kadar çalışma durumu vardı ve sonunda çalışmayacağını öğrenince buluştuk ki biz :) Sıcacık, sevimli ve samimi bir arkadaş daha kazandırdı kitap dünyası bana ve bu kişi bana kendi el emeği bir hediye getirdi. Şimdi benden daha mutlusu olabilir mi ki? Bence olamaz. <3 acaba="" ama="" atk="" beni="" bu="" d="" da="" diye="" ederim="" edeyim="" ekk="" g="" gitti.="" hep="" ile="" itiraf="" koyu="" kullanaca="" kullanmasam="" m="" ma="" mine="" n="" nbsp="" nt="" olacak.="" p="" pembe="" pembenin="" per="" r="" renk="" rmek="" s="" saklasam="" san="" severek="" siyah="" tak="" te="" uyumunu="" ve="" y="" yorum="" zel="" zerimde="">Tekrar teşekkür ederim, dilerim bir yerlerde tekrardan seninle ve Gülsüm ile karşılaşırız. Enerjiniz süperdi bayanlar, sizinle tanışmak paha biçilemezdi :)

Şimdi gelelim fuar macerama :) birazcık öyle birazcık böyle derken koca bir fuarı daha bitirdik.


Öncelikle 13 Kasım'da Meral Kır'ın imza günü vardı. O gün yanındaydım ben de... Eeee Meral abla en sevdiğim ve aynı zamanda ne yazsa okurum dedim nadir yazarlardan biri. İlk kitabı hariç bütün kitaplarını imzalı okumuştum ve Aşkın Kokusunu Aldım çıkınca hemen almış ama imzalatmadan okumayacağım demiştim. Kitabım imzalandı ve imzalanında serinin 5. kitabı Mehmet Sancaktar'ın hikayesi için özel basılan Mehmet Sancaktar kartvizitlerinden almıştım. Meral ablanın aynı zamanda 19 Kasım'da da vardı imzası ve ben katılmamıştım. Ricalarım üzerine kendisi imzası için özel yaptırdığı magnet ve afişten bana bıraktı. Aynı zamanda geçen hafta kendisine Ahmet Sancaktar ayracını sormuş olmamı unutmamış bana ayraç da bıraktırmış :) İşte öyle bir tane bir yazar :D Ahh aslında işin aslı ne biliyor musunuz? Magneti bırakmayı unutun Meral abla ile bugün karşılaştığımda bana magnette verdi :D Ben şimdi bu yazarı alıp içimemi soksam yoksa sevip sevip bağrımamı bassam :D

Ahh bu arada kısa bir bilgi olsun. Meral Kır'ın Sancaktarlar Serisi şiddetle tavsiye edilir :) Bendeniz Aşkın Kokusunu Aldım kitabına başladım bile :)

Sancaktarlar Serisi Kitapları:

Meral ablanın imzası ile aynı gün Jennifer Royce'un da imzası vardı. Historical Romance yazarı olan Jenny son kitabını çıkarmış ve yine inadı tutan ben imzalı alacağım diye tutturunca almamıştım. Fuardan hem imzalattım hem de aldım =) Ahh bir de bir imzasında yayınladığı ikinci kitabı olan Esir Yürek için yaptırdıkları ayraçlardan istemiştim. Sağ olsun unutmamış getirmiş ayraçlardan ve bir tomar aldım :D

İşte öyle asil ve tatlı bir bayan Jennifer Royce... dilerim bir gün siz de kendisi ile tanışma fırsatı yakalarsınız.

Yine kısa bir bilgi geçelim, Jennifer Royce'un kitapları;


Ve kesinlikle kitaplarını okumalısınız :) Ben henüz iki kitabı okumadım ama artık okumalıyım sanırım :D

Yine aynı gün, Merve Duman ve Dilek Taygun'un da imzaları vardı. Resim çekmeyi unutan bendeniz Merve'nin imzasından bir adet kart almış olabilirim :) ayrıca çok sevdiğim Sabıkalı Aşk kitabını da imzalattım daha en olsun değil mi :)

Dilek Taygun'un ise, yorumumdan anlamışsınızdır Gelinim kitabını pek beğenememiştim ama o kitapta Doğan'ın arkadaşı Ömer'in hikayesini aşırı derecede merak etmiştim. Şimdi hazır yazarı da yakalamışken dedim Ömer'in hikayesi olan Kalbime Fısılda kitabını alayım. Hem de imzalısından... iyi yapmışım değil mi ;)




Biliyorsunuz ki Işılca, okurlarının yoğun isteği üzerine Sedat'ı yazdı ve ben yine inat yapıp fuardan imzalı almak adına almamıştım ve imzalı da aldım :D Sedat'ın hikayesi en merak ettiklerimden oldu. Evet, Ali'm benim favori karakterim olabilir, kendisi ile aşk yaşıyor olabilirim ama Sedat... en az Bekir kadar gizemliydi... Aşkı hepsinden çok daha fazlaydı sanki... ve sanki en çok kitap olmayı da o hak ediyordu. Sonunda artık ellerimizde ve raflarımızda :) Teşekkür ederiz Işılca, okurların isteklerini kırmayarak Sedat'ı da yazdığın için. Sıradaki kitabını büyük bir hevesle bekliyoruz :D


Fatih Murat Arsal'ın imzasına kalmayı çok istemiştim. İki Mükemmel Hata çıktığından beri tek dediğim şey kitabı almayacağım aldığımda da imzalı alacağım olmuştu ancak ne yazık ki pazar günü olan imzasında elinde olmayan nedenler dolayı gecikme olunca ve ben de o gün yalnız değildim kuzenimle beraber fuarı gezdiğimiz için bekleyemedim imzası için :( kaçırdığıma çok üzülmüştüm ki bir de ne öğreneyim imza için özel çikolata ve ayraç yapılmış. İşte şimdi İnci otursun ağlasın moduna geçiyordum ki sağ olsun Gülay benim için birer tane ayırdı ve bıraktı bende bugün aldım bunları. O kadar mutlu ve mesudum ki :) Bu fuar, yazarların fuara özel yaptığı hediyelerden aldım hep, Fatih Hoca'nın ayracı da eksik olmamalıydı ve olmadı da :D Ayraç mükemmel yalnız =) bir tarafında bütün kitapları varken -resimde görünüyor- diğer tarafında İki Mükemmel Hata'nın görüntüsü var.

Bol bol sohbetin ve gıybetin yanında neler aldığıma gelirsek... bir sürü bir şey aldım :D  Ancak şuraya bir not düşmek istiyorum bendeniz öyle bir şey yaptım ki resmen içime oturdu. Bu yüzden o üç kitabın resmini göremeyeceksiniz ben de buradan bahsetmekle kalayım :)

Mendirek Yayınları'ndan çıkan Ayza Sothis'in Batışı, Kum Taneleri ve Karanlık Fısıltı kitaplarını alışveriş sırasında kitap poşetlerimi bıraktığım stantta unutmuşum. O kadar poşeti alırken onu atlamışım almayı :( Öğrendiğimde yeminle gözlerim doldu, trafikte olmasaydım geri bile dönecektim o kadar yani. Neyse artık bana o kitaplar kargo ile gelecek, bekleyeceğim şimdilik :) Ayza ve Kum Taneleri yoğun tavsiye üzerine aldım ve Karanlık Fısıltı kitabını ise ilk basımı olan Yansıma adıyla okumuştum ve imla hataları oldukça rahatsız edici boyuttaydı. Hem serinin devam edeceği hem de yeniden düzenlenmiş hali olduğu için tekrar okuyacağım. :) Ben beğenmiştim ilginçti tavsiye ederim.



Uygun fiyatlı yayınevlerinden bazılarıydı Arkadya, Nemesis, Novella ve Agapi.

Tess & Q Dönüşüm, hevesle beklediğim bir kitaptı. Birçoğunun aksine ben Tess'in Gözyaşları kitabını çok beğenmiştim ve serinin 2. kitabını da hevesle beklemiştim.

Nemesis standına arkadaşım Pınar'ı görmeye gitmişken bir tane de kitap alayım dedim. Ve Pınar'ın tavsiyesi üzerine, Bir Kalp Hırsızı'nı aldım. Pınar normalde zor beğenen bir okurdur ve o beğendiyse ben zaten beğeneceğim için tavsiyesine gözüm kapalı güvendim.

Zıt Kutuplar ve Sahte Nişan Gerçek Aşk kitaplarını ise hem çevirmen hem de blogger olan Gökçe'nin tavsiyesi üzerine aldım. Zıt Kutuplar onun çevirisi ve ona güvendim. :) İnsanın güveneceği blogger arkadaşlarının olması ne güzelmiş :) hiç aklımda yokken iki kitap daha alamış oldum :)


Meral ablanın imzası için Aspendos'a uğrayıp da eli boş dönmek olmazdı. Kırılmış Serisi'ni uzun zamandır almak istiyordum, hazır fuarda standa uğramışken ve ikincisi de çıkmışken alayım dedim :) Tutsak Çalıkuşu ise çıktığı anda gözüme güzel gelmiş ve ilgimi çekmişti. Hani bazen sırf benim olsun iç güdüsü hissedersiniz ya öyle bir iç güdü ile kitabı okumak istedim :)

Aspendos'un Türk yazarlarından biri olan Çağla Başak Doğan'ın kitabı Sen Bu Yüreğe Hapissin ilgi çekici bir kitap gibi görünenlerden biri. Türk yazarlara, yeni çıkanlara şans verme gibi bir huy edindim ve bu yazara da şans vermek adına okumak istiyorum :) Belli mi olur belki çok güzel bir yazar keşfetmek üzereyimdir :)


Dediğim gibi Sedat imzalı olarak alındı :D

Nar Çiçeği ve Ceylan hem oldukça iyi yorumlar okumuş olduğum için hem de yazarın ilk kitabı Bir Parça Masal kitabını çok beğendiğim için aldığı diğer iki kitap. Keşke Ceylan hiç ciltli çıkmasaydı, yazarın diğer kitapları ciltli değilken bunun ciltli olması pek hoşuma gitmedi açıkçası. İtiraf ediyorum ciltli kitapları pek sevmiyorum.

Merve Akıncı'nın henüz kalemiyle tanışmamış olmama rağmen koleksiyoncu gibi her kitabını topluyorum :D Cambaz çıktığında da benim olmalı dedim ve aldım =) bir gün okuyacağım hem de peş peşe :D

İşte şimdi asıl bomba haber :) Herkesin Şehrin Delikanlısı olarak bildiği Kutudaki Kibrit Çöpü'nün yazarından imza koparan nadir insanlardan biriyim. Yazarı tanımıyorum, tanıyan aracılar yardımıyla imzalı aldım kitabı. Esrarengiz adamdan belki bir gün bir röportaj da koparabilirim. Belli mi olur :) çalışmalara başlayacağım hemen =)


Ömer'in hikayesini merak ediyorum dediydim, işte karşınızda Kalbime Fısılda. Yakında yorumu gelir çünkü öncelik vereceğim kitaplardan biri.

Müjde Aklanoğlu... baya sansasyonel bir yazar. Ortası yok okurlarının ya hiç sevmiyorlar ya da çok seviyorlar. Onca okuduğum yorumların arasında yazarı gömenlerde göğe çıkaranlarda vardı. Eee dedim artık ben de bir bakayım neymiş bu yazar. Bu yüzden yazarın Yemin serisinin iki kitabını aldım. Okunacak ve yorumlanacak. :) tabi daha gelir gelmez karşı komşum Eymen bekleyen biri olarak kitapları aldı önce onların gelmesini bekleyeceğim :)


Biliyorsunuz ki en çok takip ettiğim yayınevlerinden biri Ephesus, yeni kitaplar çıkardı fuara ve ben de henüz almadıklarım ve yeni çıkanlardan istediklerim varken bir uğrayayım dedim. Sadece kendime 4 tane almamın yanında kuzenime de 4 tane aldık diyebilirim. Ahh bir de Ephesus'un bookstagramlı kupasının da sahibi oldum =) kupa takındım var sanırım benim ya :)

Bu arada henüz Aslı Karabulut kitabı okumamış olabilirim ama onunda her kitabını alıyorum. Yakın zamanda okuyacağım yazarlardan biri kendisi.

Asude'ye zaten laf yok! Kadın kapı gıcırtısından kitap yazsa alır okurum o kadar yani :)


Fuarda son günümün son durağı Yabancı Yayınları'nın standı oldu. Öncelikle büyük bir merakla beklediğim Paula Weston'un kitabı çıktı. 3 kitabını da beğenerek okumuştum hatta 3. kitap öyle bitti ki 4. kitabı orijinal dilinden okumayı bile zaman zaman düşündüm. Şimdi ellerimde ve benden mutlusu yok :)

Diğer kitapları ve serileri henüz okumadım ama serileri tamamlandıktan sonra okumayı sevdiğimi biliyorsunuz. Bu yüzden başlamamıştım ama yavaş yavaş başlayacağım.

Ahh demeden geçemeyeceğim, Bu Şarkı Hayatını Kurtaracak kitabını yine çok güvendiğim bloggerlardan Tuğba tavsiye etti ve onun tavsiyesine güvenerek aldım. Bakalım neler hissedeceğim okurken.


Fuar alışverişimin son hali bu :D  ayraçlarım kupam ve afişim. Çok eğlendim ve her fuar benim için tarifi imkansız anılar bırakıyor. Bu fuarda da öyle oldu.

İstanbul'daki bir sonraki fuar Mart gibi olan CNR Kitap Fuarı... orada görüşürüz umarım tanışamadıklarımla. Olmadı bir sonraki Tüyap'a görüşürüz.



1 yorum :

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın