17 Ekim 2016 Pazartesi

0 Zeliha Eren - Kuzey Masalı ( BİS Serisi #1 )


~~~*~~~
"Bir kere sen Kuzey'in tipi bile değilsin. O sarışın ve uzun boylu, kıvrımları olan gerçek kadınlardan hoşlanır. Senin gibi bodur ve düz kızıllardan değil."
"Yani, senin gibilerden mi? Ah evet, o da bundan bahsetmişti. Benden önce bir sürü anlamsız ilişkisi olduğunu ama gerçek anlamda yalnızca benimle tatmin olduğunu söylemişti. Aslında öncekilerin yalnızca birer... çöpten ibaret olduğunu ve bir daha o çöplüğe geri dönmek istemediğini açıkça ifade etmişti."
~~~*~~~


Öncelikle yorumuma bu uzun alıntıyla başlamamın nedeni şu ki... Masal'ı tanıtmak. Altta kalmayan ve tam da Kuzey'e yakışan Masal'ı :) Bu alıntıda ben bile tatmin olmuştum Buse'nin yüz ifadesini hayal ederken :D

Onca adından bahsettiren, çıktığı günden beri dillerden düşürülmeyen kitap Kuzey Masalı'nı bu blogger da okudu. Aslında bana kalsa henüz daha okumazdım ama yorumumu merak eden birkaç okur ve zevkine güvendiğim birkaç kitap kurdunun yorumlarınadan sonra başlayayım dedim.

Ve şuan da diyorum ki... neden bekletmişim ki okumak için :)


~~~*~~~
Bu çatlak kızıl daha hayatına gireli iki gün bile olmadan etrafındaki her şeye canlılık katmaya başlamıştı.
~~~*~~~


Zeliha Eren; akıcı, sürükleyici, merak uyandırıcı, gülümseten bazen eğlendiren sonun çözüleceğinin heyecanını sardıran bir kurgu kaleme almış. Aşk ve romantizm ile içiniz ısınırken, çözülmesi gereken onca olaya da merakla sonuc bağlanmasını bekliyorsunuz. Arkadaşlığı daha doğrusu dostluğu öyle güzel konu almış ki okurken kendi arkadaşlarımla olan hallerimizin aklıma gelmesine neden oldu.

Kitabın konusuna kısaca değinmek gerekirse; Masal ailesinin yanına Türkiye'ye bir süreliğine tatil yapıp doktorasını bitirmek için geri dönmeyi planlarken bir gün yanlış zamanda yanlış yerde olunca, bir silahlı çatışmanın arasında kalır. O sırada orada olan Kuzey, Masal'ı koruyabilmek için onu alıp giderken kendisinin içerisinde bulunduğu gizli göreve farkında olmadan Masal'ı da çeker. İki genç henüz ne yapacağına karar veremezken ikisi de daha farkına varmadan bir görevin içerisinde soluğu alırlar. Masal'ın uzmanlık alanı üzerine yapılması gerekenler ve bunları yapmaması için aldıkları tehditlerle baş etmeye çalışırlarken aynı zamanda Masal ile Kuzey arasında kendini göstermeye başlayan aşk filizlenerek güçlü bir ağaç gibi ayakta durarak iki genci de sarsar.


~~~*~~~
"Sen, Kuzey Karaarslan! Benim hayatımda gördüğüm en tatlı, en romantik ve en yakışıklı adamsın."
"Ve sen, Masal Kılıç! Hayatta bu sözleri bana söyleyip de sağ kalabilecek tek insansın."
"Biliyorum."
~~~*~~~


BİS'in gizli göreviyle hayatları tehlikedeyken aşklarını da yaşamak isteyen iki sevgi dolu kalbin birbirleri için çırpınışlarını anlatıyor.

Daha fazla detaya girmek istemedim konu kısmında kitap içeriğine girerek heves kırmak istemiyorum. Ama şunu söyleyebilirim her daim tavan olan bir ekşın kurgusu var. Hiç durgunluk yok hep bir hareketlilik var. Bir olay olmasa da Kuzey ve Masal olay çift zaten :)

Alex, Zack ve Kuzey üçlüsünün dostluğu süperdi. Hele bir de Mert girince tam muhteşem dörtlü oldular :)

Alex'in aşk hayatına dair kitapta vuruşlar ve imalar yapıldı ve hikayesi merak uyandırıcı oldu diyebilirim.


~~~*~~~
İşte cennet buydu. Masal'ın yumuşacık, yasemin kokulu, minik vücudunun kendi vücuduna yaslanmasıydı."
~~~*~~~


Mert'in kalp kırıklığının ardından ona da bir Eros oku isabet etmiş görünüyor sanki bu beni oldukça mutlu etti çünkü yaşanan ve vazgeçilen fedakarlık yapmak zorunda kaldığı ona şeyden sonra mutluluğu hek etti bence :) onun hikayesini okumayı çok isterim :)

Zack..  ben asıl onu merak ediyorun. Neden mi? Çünkü bence Eros'un çok hain planları var Zack için ve ben de onu okumaktan azıcık zevk alabilirim ;) çok fena çarpılacak bence Zack.

Kurgunun gidişatı ve biraz ekşın biraz romantizm ve biraz da yakışıklı seksiler bir araya gelince biz okurlar için tehlikeli bileşim oluyor ama yine de vazgeçilmezlerimiz bu yüzden eğer bu dörtlünün kitapları çıkacaksa -ki Mekanik Aşk Alex'in hikayesi- hepsini okurum ben :)


~~~*~~~
Masal'ın ki de candı sonuçta! Bu kadar mükemmel, seksi, yakışıklı, ilgili bir erkeğe ne kadar daha karşı koyabilirdi ki? Her ne kadar bir boz ayı kadar inatçı olsa da, yine de adamın çarpıcılığı su götürmez bir gerçekti.
~~~*~~~


Kitaba dair eleştirmek istediğim bir yer vardı. Bu kısımda azıcık kitaba dair spoiler verebilirim... Masal kaçırılıp da zihnine müdahele edilmeye başlandığında Kuzey'in adını her anmasında bir ağrı çekiyordu. Ben mi atladım yoksa o kısımda Masal'ın bu ağrıdan nasıl kurtulduğuna dair detaylar verimemiş miydi? Verilmedi sanırım bu kısım biraz hava kaldı. Keşke ona dair bir iki satır değinilseydi.

Tek eleştirebileceğim kısmı da söyledikten sonra kitabı beğendiğimi, yazarın kalemini sevdiğimi söylemeliyim :) bence siz de seversiniz bir tadın bu kitabı eğer henüz tatmadıysanız :)

Ahh bir de kitaptaki yaratıcı hakaretler, benzetmeler süperdi. Bazen hiç aklımıza bile gelmeyecek ama o duruma çok uyan olayları okumak veya benzetmeleri görmek süperdi. Yazarın yaratıcılığı kesinlikle tavan yapmış =)


~~~*~~~
"Bunu nasıl yapıyorsun bilmiyorum ama her zaman kalbime dokunmayı başarıyorsun."
"Daha önce hiçbir kadının kalbine dokunmak istemedim. Bu yüzden nasıl yaptığımı bilmiyorum ama bu seninleyken çok doğal geliyor. Sanki hep olması gerektiği gibi. Sanki ruhum senin ruhunu ta en başından, her şeyin başlangıcından beri tanıyor gibi."
~~~*~~~


Bilgisayarlar üzerine o kadar kurgusal döngü vardı ki yazar hakkında bilgileri okumadan önce baya araştırmış ve gerçekten donanımlı bir şekilde yazmış dedim ancak yazarımızın bir Bilgisayar Mühendisi olduğunu öğrenince... eee bilgi var, donanım var... bunu da kurgusuna  oldukça güzel aktarınca havada kalan ya da olmamış diyebileceğimiz hiçbir açık kalmamış. Hatta okurken bazı detaylara hayret ettim kurguya dahil olması sonucunda. :)

Kesinlikle beni tatmin eden bir kurgu, donanım, benzetme bütünlüğü, yaratıcılık vardı diyebilirim kitapla ilgili.


~~~*~~~
"Kendim için olmasa bile, senin için yaşayacağım, Masal. Seni yeni buldum ve bu kadar erken veda etmeye hiç niyetim yok."
"Söz mü?"
"Söz."
~~~*~~~


Ben şimdi köşeme çekilip azıcık Alex ve Julie hikayesi okuyayım. Başlamışken serinin kitaplarıyla devam edeyim ama değil mi?

Ahh, bir de... bende BİS'i bir ziyaret edebilir miyim? Belki benim de kısmetime düşen bir şey olur orada :)



Bilişim İstihbarat Servisi Serisi (BİS)



Kitabın adı
           : Kuzey Masalı
Yazarı                   : Zeliha Eren
Seri Bilgisi            : BİS Serisi #1
Yayınevi                : Ephesus Yayınları
Sayfa sayısı           : 574

Kitabın tanıtım yazısı: 

Konuşmaktan çok homurdanarak iletişim kuran, Bilişim İstihbarat Servisi'nin yakışıklı ve sert ajanı Kuzey Karaarslan, dünyayı birbirine katan özel bir anahtarın sahibi olan zeki, baş belası ve kızıl kafalı Masal Kılıç ile karşılaştığında başına gelen ilk şey, pembe iç çamaşırlarıydı.

Bunun sadece bir başlangıç olduğunu anlaması ise hiç uzun sürmedi.
Kuzey, hayatı boyunca eline pers gülü renginde oje almamıştı. Bir dakika! Kuzey eline hiç oje almamıştı ki! Ta ki renklerin kitabını yazan, sakar bir belaya kalbini kaptırana dek…

Erkek türüyle sınırlı kalmayıp, son model arabalarından bile kıskandığı Masal için cayır cayır yanarken, dünyayı kurtarmak o kadar da kolay değildi. Operasyonun kilit ismi Masal da onunla aynı kulvarda koşuyordu. Çünkü Kuzey etrafındayken, dibi tutan yemekten farkı kalmıyordu.

İki zıt kutbun sıfırlı ve birli hikâyesiyle, bilişim dünyasına aşk dolu bir yolculuk yapacaksınız. Kemerlerinizi bağlamayı unutmayın!
Tavsiye: Sakin olmadan okuyun!

"Alışılmadık bir macera, hız kesmeyen bir aşk... Satırlarında kaybolacaksınız." 

- Asude-






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın