1 Temmuz 2016 Cuma

0 Amy Harmon - Bir Başka Mavi


~~~*~~~
"Bir konuda yanılıyorsun. Benim gibi kızlar senin gibi erkeklerle ilgilenirler. Sadece o erkekleri hak etmediklerini düşünürler."
~~~*~~~

Ülkemizde yayınlanan Teryüz kitabı ile beğenimi kazanan yazar Amy Harmon'ın ikinci kitabı Bir Başka Mavi de ilki kadar güzel, etkileyici bir kurguya ev sahipliği yapmış.

Yazar her şekilde kitaplarında okurlara bir şeyler veriyor ve bu da sıradan bir aşk hikayesi kalıbından daha başka kalıplara sokuyor kitapları.

Yazarın akıcı, merak uyandırıcı ve kalplere dokunan bir kurgu yeteneği var. Sıkılmıyorsun okurken ve nasıl sonlanacağını merak ediyorsun da. Seviyorum bu yüzden yazarın kitaplarını ve diğer kitapları da çevrilirse severel alır ve okurum. O kadar yani.

~~~*~~~
"İnandığımız şeyler seçimlerimizi, davranışlarımızı ve ardından yaşamlarımızı etkiler."
~~~*~~~

Kitabın kısaca konusuna değinmek gerekirse; Blue gerçekte kim olduğunu bilmeyen, kendince hayatta kalma mücadelesi vermeye çalışan hemüz on dokuz yaşında bir genç kız. Okuluna yeni gelen tarih öğretmeni Blue'ya farkında olmadan hayatta öyle ışık olmaya başlar ki genç kız hayatını sorgulamaya ve gittiği yolu düzeltmeye çabalar.

Kitap Blue'nun hayatını bulma, geleceğini inşaa etme çabasını konu alırken aynı zamanda genç kızın aşkı öğrenmesini ve aşkın saflığı ve büyüklüğünğ tatmasını da anlatıyor.

Wilson'ın ailesini çok sevdim. Birbirlerine bağlılıkları ve ilişkilerini okumal yüzüöde gülümseme oluşturdu. Blue'nun Tiffa'ya verdiği hediyeyi aslında biraz yargılasamda onun korkularıyla aslında kendince dığru karar almış olduğunu gösterdi ama yine de hep vermektem vazgeçeceğini de düşündüm.

Wilson, biraz bazı şeylere geç kaldı bence ama geç osun güç olmasın diyelim ;)

Bu arada aşağıdaki şarkı ne diyecek olursanız sırrı kitapta gizli ama Wilson ve Blue üzerinde bir etkisi var ;)



~~~*~~~
"Geçmişten kaçmanın bir yararı yok. Onu ne fırlatıp atabiliriz ne de yaşanmamış gibi davranabiliriz."

~~~*~~~

Kitaptaki tarihi dokunuşlar inanılmaz hoşuma gitti. Aslında tarih sıkıcı ve ezber olaral anlatılmak yerine hikaye halinde anlatılsa herkes tarihini çok iyi bilirdi gibime geliyor. Bu yönde Wilson'u takdir ettim.

Blue'nun esprili hazır cevap halleri çok güzeldi ve ağaç oyma yeteneği büyüleyiciydi. Wilson'ın da bir İngiliz Erkeği olaral bu kadar kibar olması bir kez daha İngiliz asaletini konuşturdu sanırım. Evet kızlar İngiliz erkekleri fazla asillermiş tabi adamına denk gelmeniz lazım yine de ;) Bu Darcy Wilson tam Aşk ve Gurur'daki gibi ;)

Neyse çok uzatmayayım. Kitabı çok beğendim ben. Tavsiye ederim gerçi ben Tersyüz'ü de beğenmiştim. Yazarın kalemi güçlü ve kurguları etkileyici.

Okuyun derim ben adındaki Başka Bir Mavi'yi "Blue"yu tanıyınca anlayacaksınız.

~~~*~~~
"Pişmanlıktan kaçmanın bir yolu yok. Bunun aksini söyleyen olursa kulak asma. Pişmanlık yaşamın ağzında bıraktığı kötü tattır. Ne seçersen seç, eğer farklı davransaydın ne olacağını merak edeceksin. Ben yanlış olduğunu bilerek bir seçim yapmadım. Sadece seçim yaptım."
~~~*~~~

Kitabın adı           : Bir Başka Mavi
Orijinal adı          : A Different Blue
Yazarı                   : Amy Harmon
Çevirmen             : Arzu Altınanıt
Yayınevi                : Yabancı Yayınları
Sayfa sayısı           : 386

Kitabın tanıtım yazısı:
TERSYÜZ'ün yazarından, hiç kimsenin "birisi" olmasının... alışılmadık bir dostluğun, umudun iyileşmeye ve kefaretin aşka dönüşmesinin hikâyesi.

Blue Echohawk kim olduğunu bilmiyordu. Gerçek adından ya da doğum gününden bihaberdi. İki yaşında terk edilmiş, bir başıboş tarafından büyütülmüş ve on yaşına kadar okul yüzü dahi görmemişti. On dokuz yaşına geldiğinde, yaşıtları üniversiteye ya da yeni hayatlarına doğru giderken, Blue hâlâ lise son sınıftaydı. Annesiz, babasız, inançsız ve geleceksiz Blue Echohawk aynı zamanda zorlu bir öğrenciydi. Sertti ve kendi bildiğini okuyordu. Ayrıca son derece çekiciydi. Yani, genç bir İngiliz olan ve sorun çıkaranları kanatları altına almaya meyilli ve Blue'yu çözmeye kararlı tarih öğretmeninin tam tersiydi.

Âşık olmak, kim olduğunuzu bilmediğinizde zor olabilir. Kim olduğunu ve sizinle neden birlikte olmaması gerektiğini tam olarak bilen birine âşık olmak ise imkânsızdır.

"Şimdiye kadar bir karaktere hiç bu kadar bağlanmamıştım. Mendillerinizi kapın ve uzunca bir süre oturmaya hazır olun, çünkü bu kitabı bitirene kadar bırakmak istemeyeceksiniz!
-Read This ~ Hear That-

"Amy Harmon'ın yarattığı hikâyeler ve karakterler, bir şekilde içime işliyor ve kalbimi yıkıp geçiyor."
-Brittany and Bianca Blab Books-

"Bir Başka Mavi'nin duygusal şiddeti okurları sarsacak. Amy Harmon büyüleyici bir hikâyeye imza atıyor ve bir kez daha okurlarını kelimelerin ötesinde etkilemeyi başarıyor."
-Romantic Reading Escape-

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın