9 Nisan 2016 Cumartesi

2 J. A. Redmerski - Hiçliğin Kıyısında ( The Egde of Never #1 )


~~~*~~~
Kiminle tanışacağını kaderinde neler olduğunu asla bilemezsin.
~~~*~~~

Telif haklarının alındığı duyurulduğunda kasıp kavuran, sonrasında kitap çıktığında aynı fırtınayı estirmeye devam ettiren kitap Hiçliğin Kıyısında, 2. kitabın çıkması ile artık okunsun dedim. Aslında içten içe 2. kitabın çıkmasını bekliyor, peş peşe okumayı amaçlıyordum. Eğer sizde benim gibi düşünüyorsanız hazır iki kitapta yayınlanmış ve seri bitmişken okuyun! Daha ilk paragraftan kitabı tavsiye ettim gerisini siz düşünün :)

Akıcı, sürükleyici, başlarda yavaş gitse de sonradan hızlanan, hızlandıktan sonra da temposunu düşürmeyen sürprizlerle dolu ama aynı zamanda eğlendiren şaşırtan bir kurgusu var kitabın.
Başlarda biraz klasik bir konu gibi görünürken kitabın kaleme alınışı o kadar iyi ki konu klişelikten çıkıp etkileyici bir hal alıyor! Elinizden bırakamıyor, hevesle bir sonraki sayfayı çeviriyor, düşüncelerinizde hep ne olacağını düşünüyorsunuz.

En azından ben öyle hissettim :)

~~~*~~~
Aşık olduğunda, eğer bu gerçek aşksa, ömür boyu sürer. 
Gerisi sadece yaşananlar ve yanılgılardan ibarettir.
~~~*~~~

Şu kitap, bazen benimde içimden geçen ve sizlerinde zaman zaman düşündüğünüz arabaya atlayıp sadece sürmek hissinin yansımasıydı. Bir yerde keşke Camryn kadar cesur ve gözü kara olabilsek de demek istiyorum... Çoğu yerde duygularımın yansımasını gördüm Cam'de bu yüzden de ayrı bir sevdim.

Kitapta duygular çok güzel anlatılmıştı, eksiklik havada kalan ya da karakterlerin neden öyle davrandıklarını anlayarak okumak çok iyiydi. Normalde hiç sevmem karakter geçişli kitapları bunda da bir Cam bir de Andrew tarafından anlatılıyordu kitap, ara ara geçişler oluyordu ama bu bile rahatsız etmedi beni ve birçok duyguyu bu şekilde daha iyi hissedeceğimi düşündürttü yazar.

Çoook öncelerden lise son, üniversite ilk sınıflarda deli gibi klasik rock dinlerdim ve uzun zamandır dinlemediğim bu müzik türünü bu kitap tekrardan hayatıma döndürdü bu yüzden de ayrı bir yer edindi kitap. Hatta bazı yerlerde kitapta adı geçen şarkıları işaretledim sizlerle paylaşmak için :) onları yazacağım aşağıda :D

Kitapta özellikle ilgimi çeken bir kısım vardı o da... Eurydike - Orfeus dövmesi... Andrew'un kaburga bölgesinde bu dövmenin yarısı var ve sevdiği aşık olduğu evleneceği kadınında diğer yarısını yaptırmasını düşünecek kadar romantik... o dövmenin hikayesi de ayrı bir romantik...

~~~*~~~
Hiçbir şey sonsuza kadar sürmez. 
Bir duyguya kapılıp onun kölesi olmaktansa, o duygudan uzak durmak daha iyidir. 
Zaten hiçbir şey sonsuza kadar sürmeyeceği için, 
bir zamanlar iyi olan her şey sonunda acı verir.
~~~*~~~

Kitabın konusuna değinmeyeceğim arka kapağı yeterince anlatıyor daha fazlası kitap içeriğine girer ama şunu diyeyim bu kitabı okuyan herkes bir adet Andrew Parrish isteyebilir.

Kitabın son iki-üç bölümünü soluksuz okudum hatta son bölümün ilk sayfası ne oluyor be dememe neden olacak detaylar vardı. Çok fena şaşırttı yazar beni. Keşke Andrew'ın Cam'den sakladığı sırla ilgili daha fazla detaylar okusaydık diyeceğim ama bu şekliyle bile yeterince iyiydi.

Ben kitabı çok beğendim, ve şuan bu yorumu yazıyorum ama gözüm de Sonsuzluğun Kıyısında... ona başlamak için çok heyecanlıyım.

Tavsiye ederim, okuyun! Seveceksiniz :)

Ahh bir de kapaktaki kız... Cam'in ta kendisi... o da saçını örüyor ve tek omzunun üzerine atıyor... kapağın kitabı yansıttığı kitapları ayrı bir seviyorum :D

~~~*~~~
Geçmişte takılıp kalmak da plan yapmak da saçmalık. 
Geçmişte yaşarsan ileri gidemezsin. 
Geleceğini planlamak için çok zaman harcarsan ya
 kendini geriye itersin ya da hayatın boyunca aynı noktada kalırsın. 
Anı yaşa.
Acele etme, kötü anıları sınırla. O zaman gideceğin yere çok daha hızlı varırsın ve yolda daha az engelle karşılaşırsın.
~~~*~~~


Playlist:

  • Bad Company - Ready For Love
  • Raisins in My Toast
  • Eagles - Hotel California
  • Rolling Stone - Laugh, I Nearly Died
  • The Civil Wars - Barton Hollow
  • The Civil Wars - Poison & Wine
  • Dust in the Wind
Bunlar sadece görüp de sizlerle paylaşmak için işaretlediklerim :) Hotel California zaten başlı başına efsane... dinlemediyseniz çok ayıp deyip aşağıda paylaıyorum :)

The Edge of Never Serisi Kitapları


Kitabın adı    : Hiçliğin Kıyısında
Orijinal adı   : The Edge of Never
Yazarı           :  J. A. Redmerski
Çevirmen      : Süreyye Çalıkoğlu
Seri bilgisi     : The Edge of Never #1
Yayınevi        : Ephesus Yayınları
Sayfa sayısı    : 472


Kitabın tanıtım yazısı: 

Yirmi yaşındaki Camryn, alışılmışın dışında bir yaşam tarzı düşlemektedir. Fakat başına gelen trajediler bu yaşamı kendisinden zorla çekip alınca, ilk bulduğu otobüse atlayarak varış noktasını bilmediği bir yolculuğa çıkar. Çıktığı bu kendini yeniden keşfetme yolculuğunda, kendisi gibi nereye gideceğini bilmeyen, Andrew Parrish adında biriyle tanışır. Fakat Andrew'un da bazı karanlık sırları vardır…
Andrew yolculukları esnasında Camryn'e kimseye bağlı kalmadan, içinden geldiği gibi yaşama, en derin ve kuytu arzularına teslim olma sanatını öğretir. Ancak Andrew'un ondan gizlediği sır yolun sonunda kendisini beklemektedir. Bu sır ikiliyi bir araya getirebilecek midir, yoksa onları sonsuza dek birbirlerinden ayrılmaya mı mahkûm edecektir?

"Hiçliğin Kıyısında mı? 'Muhteşemliğin Kıyısı'na ne dersiniz? Çünkü şu anda tam olarak bu durumdayım."
-USA Today-



2 yorum :

  1. Ben bu kitabı ilk çıktığı zamanlar fuardan almıştım. Gerçekten çok güzeldi. Kitap hoşuma gitmişti. Son sahnede bir yüreğim ağzıma geldi ama sonu iyi bitti:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2. Kitabi da cok iyi, ona basladim simdi cok guzel gidiyor tavsiye ederim :)

      Sil

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın