3 Ocak 2016 Pazar

0 Bige Bilgen - Çığ Gibi


Türk yazarlarımızdan Bige Bilgen'in son çıkan kitabı Çığ Gibi okundu...Sanırım yeni yılın ilk yorumu da bu olacak :)

Çığ Gibi, birbirinden kopmuş baba oğlun hikayesini konu alıyor... ama tabi sadece bununla da kalmıyor. Cüneyt sevgilisi Semra ile evlenme kararı aldıktan sonra Semra sevgilisi ile babasının arasını düzeltmek için kolları sıvıyor... Cüneyt ile babasının arasını düzeltme yolunda ilerleyip aralarındaki buzları yıktıklarını gördüğünde de daha da imkansız şeyler başlarına geliyor... Yazar, kitapta dram içerisine aşkı dokundurarak konuyu işlemiş...

Ancak... şahsen zaman zaman okurken sıkıldığımı itiraf etmeliyim... beni bilirsiniz biraz hareket severim kitaplarda bu çok dram gibi geldi... bazı duygular havada kalmış gibiydi... tam oturtulmamış ve bir anda oldu bittiye gelmiş gibiydi...

Hele son iki bölümde... belki de üç... Cüneyt ile Semra'nın düğününden sonraki kısımlar da ne oluyoruz be... dedim. Yani bu kurguya o son yakışmadı... biraz zorlama ya da okuru şaşırtayım da bu şekilde yazayım gibi olmuş havası verdi okurken bana...

Kitabın bitiş şekli de okur devamını sen getir... sonrasını sen doldur... dercesine olmuş... ha evet hoş bir fikir ama bu kurgunun devamı ne yazık ki hiç hoş olmaz... kim yazarsa yazsın!

Bunlar beni şahsi fikirlerim... sizler benim gibi düşünmeyebilirsiniz.

Kitabın adı      : Çığ Gibi
Kitabın yazarı : Bige Bilgen
Yayınevi           : Feniks Kitap
Sayfa sayısı      : 206

Kitabın tanıtım yazısı :

Babası, Cüneyt henüz küçük bir çocukken terk etmiştir annesini ve onu.

"Sevmiyorum, sevemiyorum," demiştir ve çıkmıştır yaşamlarından. 

Annesinin ölümünden sonra da asla tam anlamıyla baba-oğul gibi olmamışlardır Cüneyt'le.

Şimdi Cüneyt, yaşamını birleştirmek istediği kadını bulmuş, evlilik düşleri kurmaktadır. 

Tek bir pürüz vardır: 

Nişanlısı Semra, Cüneyt'in babasıyla tanışmak istemektedir.

Cüneyt ve babası, Semra'nın sevecen ve yapıcı doğası sayesinde kısa süre içinde ilişkilerini yeniden kurmaya başlayacak ve aile olma yoluna girecektir.

Ancak rastlantılar ve bu üç insanın sıradışı noktalarda çakışan yazgıları, önlerine tüm planlarının ve niyetlerinin dışında bir gelecek sunacaktır.

Birbirlerini yeni keşfetmişçesine seven aile üyeleri, bu geleceğe hazır mıdır?

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın