15 Aralık 2015 Salı

2 Amy Engel - Devrimin Kızı (The Book of Ivy #2)


~~*~~ 
"Birçok açıdan,çitin dışına çıkarıldığım zamana göre daha güçlüydüm. Ama kalbim ürkekleşmişti, sürekli kendini ölümcül bir darbeden korumaya çalışıyordu. Artık burada hayatta kalabileceğimi biliyordum. Esas soru, gerçekten yaşayabilecek gücümün olup olmadığıydı."
~~*~~ 

Kurucunun Kızı ile başlayan macera kelimenin tam anlamıyla Devrimin Kızı ile devam ediyor!

Bu kitabı ilk kitaptan daha çok sevdiğimi söylemeliyim, ilk kitap tam bir başlangıç kitabıydı ancak bu... heyecanla okunacak ve tam anlamıyla hayat savaşına tanıklık edilecek şekilde kurgulanmıştı.

Kurucunun Kızı kitabında -okuyan bilir- Ivy, çitin dışına atılmıştı ve kitap öyle bitmişti. Devrimin Kızı'nda ise, Ivy'nin çitin dışındaki hayatını, yaşama savaşını konu alıyor. Ivy, çitin dışında... kimsesiz, tek başına... son baharın verdiği serinliğin yavaş yavaş yerini kışa bırakırken kendine barınacak bir yer arama ve karnını doyurma arayışı içerisinde... yaralı... hayal kırıklığına uğramış... kalbi kırık... aldaılmış... darmadağın bir ruh hali içerisinde olmasına rağmen güçlü durmaya çalışarak kendine yeniden başlama şansı veriyor...
Tam kendine yaşayacak bir yer bulduğunda onu büyük bir sürpriz buluyor... onu şaşırtan, kararsız olmasını sağlayan ama yine de sevmeyi sevilmeyi öğretmeyi amaçlayan bir sürpriz...

~~*~~ 
"Belki de sevgi aynı zamanda buydu: 
Diğer insanın kırgınlıklarını kendininmiş gibi hissetmek."
~~*~~ 

Kitabın sonunda okuduklarım benim için çok şaşırtıcıydı, Westfall'da olayların bu şekilde ilerleyeceği aklıma gelmezdi. Yazar bu konuda beni şaşırttı... ve bu durum hoşuma gitti. Beklediğimin dışında gelişen olaylar her zaman hoşuma gitmiştir kitaplarda. Çok okuduğumuz için kurgu bir yerden sonra tahmin edilebilinir oluyor dolayısıyla da okuduğunuz kitapta tahmininizin dışında bir şeyler olunca bu size tarifi imkansız bir haz veriyor. Westfall'da olanlar da benim için öyleydi. Bunları tahmin etmemiştim, evet bir şeyler olacağının farkındaydım ama bu şekilde sonlanmasını beklemiyordum.

Tamam konu içeriğine girmeye başlıyorum o yüzden susuyorum.

Kurucunun Kızı ne kadar durgunsa bu kitap da o kadar nefes kesiciydi.

~~*~~ 
"Birçok açıdan değişmiş olsan da, özünde hala aynı kızsın Ivy. 
Konuşmayı reddettiğinde bile her şeyi gözleriyle, ifadesiyle anlatan kız. 
Kendisine neye mal olursa olsun, bu kızın beni sevecek kadar cesur olduğunu biliyorum."
~~*~~ 

Ben bu seriyi büyük bir zevkle okudum ve çok beğendim. Benim için 5 üzerinden 5'lik bir kitaptı ve sizlere de tavsiye ediyorum okuyun!

The Book of Ivy Serisi:

Kitabın adı    : Devrimin Kızı
Orijinal adı   : The Revolution of Ivy
Yazarı           : Amy Engel
Çevirmen      : Aslı Tümerkan
Yayınevi        : Yabancı Yayınları
Sayfa sayısı    : 264
Türü              : Distopya / Genç Yetişkin / Romantik

Kitabın tanıtım yazısı: 

Ben ıvy westfall. Kurucunun kızı. 

Nükleer bir savaş sonrası hayatta kalan az sayıdaki insandan biriydim. 16 yaşında kendimi bir güç savaşının ortasında buldum. Annemin katilinin oğluyla evlenmeye zorlandım. Görevim o kadar da zor değildi. Devrime öncülük edebilmem için kocamı öldürüp ailemin yönetimi ele geçirmesini sağlamalıydım, o kadar… 

Ben Ivy Westfall. Artık sistemin kurbanı değilim. Görevim artık eskisinden daha zor. İnandığım şeyler uğruna, her şeyimi kaybetme pahasına savaşacağım… 

İsmim Ivy Westfall. Ben Devrimin Kızı'yım. 

"Okurları kesinlikle tatmin edici bir son bekliyor. Engel harika bir iş çıkarmış!" -Outlawpoet (Amazon top100 reviewer)-

"İlk kitaba yaraşır bir devam kitabı. Aksiyonu yüksek bir macera. Bastır Ivy!" -Mary Brebner (Amazon Vine Reviewer)-

"Harika bir devam kitabı ve yazarın bir sonraki kitabının ne olacağını heyecanlı bekliyorum, çünkü kesinlikle okuyacağım!" -Bookworm (Amazon Vine Reviewer)-

"Kaldığı yerden devam eden hikâyede tempo bir an bile düşmüyor. Bu seriyi genç ve yetişkin, herkese kesinlikle öneriyorum." -Melissa A. Palmer (Amazon Vine Reviewer)-

"Gerçekçilik ve dikkatle yaratılan detaylar bu romanı bir kitabın ötesine taşıyarak okuyanların keyif alacağı bir maceraya çeviriyor. Amy Engel sizi karmaşık bir dünyaya doğru bir yolculuğa çıkaran ve küçücük detayları dahi düşünerek sizi bu dünyanın içine, adeta içinde yaşıyormuşsunuz gibi çekmeyi başarabilen nadir yazarlardan birisi." -BookWhisperer'dan Jax-



2 yorum :

  1. Ah..Siz ciddi misiniz okuyup bitirdiniz mi?Ben bu kitap yorumunu nasıl olur da bu kadar geç görürüm ama neyse ki geçte olsa gördüm değil mi?
    Maalesef bu aralar kitap alamıyorum çünkü okumam gereken o kadar kitap girmek zorunda olduğum YGS denen bir canavar var ki fırsat bulamıyorum..
    Neyse yakınmalarımdan vazgeçip şunu söylemek istiyorum ki:Yorumunuz gerçekten süper olmuş!Daha bi heyecan bastı beni, dua edin en kısa zamanda kavuşayım Devrimin Kızı'na.
    Yorum için teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim okuyabilirsin kısa zamanda ben bayıldım kitaba :)

      Sil

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın