17 Ekim 2015 Cumartesi

0 Penelope Douglas - Sen Gittiğinden Beri ( Fall Away #1)


Çıktığından beri aklımda olan ve beğenerek okuyup zevk aldığım bir genç yetişkin romanı "Sen Gittiğinden Beri".

İsminin hakkını veriyor hani... :)

Penelope Douglas'ın ülkemizde yayınlanan ilk kitabı kurgusunu ve olay döngüsünü çok severek okudum. 4 kitap 1 novelladan oluşan Fall Away serisinin ilk kitabıydı Zaten novellası da çevrildi yayınlandı onda da erkek karakter tarafından okuyacağız kitabı :)

Kitabın konusuna değinmek gerekirse; Tate çocukluk arkadaşı Jared'in bir yazı evden kendinden uzak geçirmesinin ardından döndüğünde bambaşka biri haline dönüşmüş olmasından sonra aralarının açılmasına ve Jared'ın kendisine kötü davranmasına anlam veremese de hayatına bir yön çizmeye çalışmaktadır. Tate bir seneliğine başka bir okulda okuyup geri geldiğinde her şey bıraktığı gibidir... değişen şey ise duygular... duyguların sebep açtığı olaylar...

Tate, Jared'a ne olduğunu öğrenme peşindeyken aralarına giren engelleri aşabilecek mi? Jared'la arasını düzeltebilecek mi?

~~~*~~~
Gözleri bir kitap kapağı gibi ipucu veriyor ama tüm hikayeyi göstermiyordu. 
Ve ben hikayeyi öğrenmek istiyordum. 
~~~*~~~

Konu genel anlamda hoşuma gitti ama Jared'in Tate'den uzak durma sebepleri bence daha geçerli şeyler olabilirdi.O kadar büyütülecek bir şey gibi gelmedi bana... Ahh bir de Jared çıkmaması gereken bir kızla çıktı ve Tate bunu doğal karşılama moduna sinir oldum ne oluyoruz be moduna geçiş yaptım. Keşke öyle olmasaydı. O kıza ve Jared'a bir tepki gösterse fena olmazdı hani.

Çeviri hakkında yorum yapmayacağım çünkü orijinal dilden okumadım kötüydü iyiydi diyemem çeviri için ama editör özenle elden geçirmeliydi kitabı çünkü cümle anlatımlarında zaman zaman hatalar vardı  ve birkaç yerde imla hatası vardı bu beni rahatsız etti onlar da iyi olaydı kitap genel anlamda süper olurdu.

Şimdi elimde "Seni Bulana Kadar" kitabı var. Bu kitapta olayların Jared tarafından anlatılmış hali... belki onun tarafından hikayeyi dinlediğimde haklı bulurum bilmiyorum ama merak ediyorum geçerli sebepleri kendince ne kadar önemliymiş.

Fall Away (Seninle Yeniden) Serisi Kitapları: 

  • Sen Gittiğinden Beri
  • Seni Bulana Kadar (novella)
  • Rival
  • Falling Away
  • Aflame

Kitabın adı    : Sen Gittiğinden Beri
Orijinal adı   : Bully
Seri bilgisi     : Fall Away #1
Yazarı           : Penelope Douglas
Çevirmen      : Ecem Kodak
Yayınevi        : Aspendos 
Sayfa sayısı    : 416

Kitabın tanıtım yazısı: 

Derinden gelen bir sesle konuştu. "Bence arkadaşlığın ötesinde bir yere gidiyoruz Tate ama bu lanet şeylere yol açacak." Keskin kelimeleri beni kırdı ve derin bir nefes aldım. Onun için hiçbir şey ifade etmiyor muydum? Gözümde biriken yaşlar yüzünden etrafı bulanık görmeye başladım. Yüzümdeki acıyı görmüş olacak ki sert ifadesi gitti ve gözlerini yere dikti.

"Tate." Bana doğru yürümeye başladı, sesi daha yumuşaktı... Bu sırada cebimden fotoğrafı çıkarttım ve onun göğsüne iliştirdikten sonra hızla eve koştum. Evin içine girene kadar ağlamamak için kendimi tuttum. Bu bir daha olmayacaktı.

Kapıyı kapatıp kilitledikten sonra onun zalimliğine ve kendi akılsızlığıma ağladım. Başımı yavaşça kapıya vurdum ama darbeler zedelenen gururumu onarmaya yetmiyordu. Jared beni hak etmemişti ama küçük bir uğraşla beni elde etmişti. Bu bir daha olmayacaktı.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Kitap ya da yazı hakkındaki görüşünüzü bizimle paylaşın